• Vyhlídkové lety za náklady

    Pojďte se proletět za cenu podílu na nákladech letu

  • Vyzkoušejte si řídit letadlo

    Zkuste si jaké to je být pilotem

  • Letecké výlety

    Výlety letadlem po Čechách i do zahraničí

  • Vlastní trasa letu

    Naplánujte si sami, kam chcete letět a co chcete ze vzduchu vidět

  • Poznejte krásy naší země...

    ... z ptačí perspektivy

  • Moderní a bezpečná letadla

    Na lety nasazujeme pouze kvalitní a moderní letadla americké produkce řady Cessna nebo Piper

Kontakty

Vojta Novotný

Letiště Praha - Letňany (LKLT)

Tel.: + 420 776 775 657

Email: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

O mě

Bc. Vojtěch Novotný

 

Od malička bylo mým velkým snem stát se profesionálním pilotem. Aby se tak stalo, musím nalétat v rámci soukromých letů značné množství hodin, což je velmi nákladné.

 

Protože mám ale při každém svém letu v letadle ještě minimálně tři volná místa, nabízím vám účast na těchto letech za cenu podílu na nákladech na let.

 

Pojďte se proletět za bezkonkurenční ceny v rámci vyhlídkových letů za náklady a poznejte krásy naší vlasti z ptačí perspektivy.

 

Bude mi potěšením stát se vaším soukromým pilotem :-)


Soukromý pilot PPL - pilotní průkaz

Pokud to s létáním myslíte vážně, máte ambice své letecké zkušenosti dále rozšiřovat, chcete se stát profesionálním pilotem, létat se čtyř a více místnými letadly, létat v noci, nezávisle na rozmarech počasí nebo létat s dvoumotorovými letadly, potom byste měli své letecké vzdělání zahájit právě pilotním průkazem na velká letadla - licencí PPL.

Licence PPL je vstupenkou do světa velkých letadel. Držitele pilotního průkazu soukromého pilota letounů PPL opravňuje k řízení jednomotorových letounů do maximální vzletové hmotnosti 5700 kg.

Letecká instruktorka

Co obnáší výcvik soukromého pilota

Výcvik soukromého pilota zahrnuje 45 letových hodin, během kterých se naučíte bezpečně zvládat řídit letadlo ve všech situacích a režimech letu. Po zdárném ukončení výcviku budete moci vzít do letadla celou rodinu či přátele a letět na výlet, protože již nejste omezeni počtem dvou osob, jako je tomu u ultralehkých letadel.

Pilotní průkaz PPL můžete dále rozšiřovat o další doložky, licence a výcviky a postupně se dopracovat až k licenci obchodního (CPL - obchodní pilot letounů) či dopravního pilota (ATPL - dopravní pilot letounů).

Dopravní pilot

Velká letadla nebo ultralighty?

Oproti pilotnímu průkazu PPL jsou ultralehká letadla slepá větev, kde se již nikam dál ve výcviku pokračovat nedá a ani se nedá s UL licencí jednoduše přeškolit na velké Cessny nebo Pipery. Pokud ale již jste držiteli licence PPL, je pro vás přeškolení na ekonomičtější ultralehké letadlo otázka pár hodin přeškolení. Počáteční investice do pilotního výcviku PPL je tak sice větší, ale možností dalšího rozvoje je mnohem více.

CTSW CTSW
Příklad moderního ultralehkého letounu CTSW z letecké školy AeroPrague.com

Pro někoho může být motivací pro PPL výcvik možnost řídit legendární letouny Cessna nebo Piper, pro někoho fakt, že se v dospělém letadle cítí lépe a bezpečněji. Přecijenom čtyřmístná Cessna 172 se ve vzduchu díky své větší hmotnosti chová mnohem stabilněji a klidněji a pilot má pocit, že už řídí pořádné letadlo :-)

Cessna 172 Cessna 172 kokpit
Čtyřmístná Cessna 172 OK-COK vybavená pro přístrojové létání

Výhody licence PPL oproti licenci na ultralehká letadla

  • možnost létání s většími, težšími a troj a vícemístnými letadly
  • možnost létání v noci
  • možnost přeškolení na dvoumotorová letadla
  • jednoduché přeškolení na UL letadla
  • možnost rozšíření výcviku na přístrojové létání (IFR) za špatných meteorologických podmínek
  • možnost splnit si sen a stát se profesionálním dopravním pilotem

Nevýhody licence PPL oproti pilotnímu průkazu na UL letadla

  • výcvik pilota PPL je finančně náročnější než UL výcvik 
  • pro někoho může být překážkou pro PPL výcvik zdraví. Pro UL licenci jsou niží zdravotní nároky na pilota.

Cirrus SR22 kokpit

Průběh výcviku soukromého pilota PPL

Pro získání pilotního průkazu soukromého pilota je potřeba nalétat minimálně 45 letových hodin, z toho 25 hodin ve dvojím řízení (s instruktorem), 10 hodin sólových letů a minimálně jeden sólo 150 km navigační přelet se dvěma mezipřistáními.

Po dokončení předepsané osnovy výcviku absolvujete přezkušovací let s inspektorem Úřadu civilního letectví (ÚCL), a pak se již můžete těšit na svůj pilotní průkaz :-)

Jaké letadlo je pro výcvik nejvhodnější?

Nejrozšířenějším letadlem pro základní pilotní výcvik je bezesporu dvoumístný letoun Cessna 152. Cessna 152 je nejdostupnější letadlo kategorie velkých dospělých letadel.

Z vlastní zkušenosti však mohu doporučit už základní výcvik pro získání licence PPL absolvovat na čtyřmístné Cessně 172. Při startech z českých krátkých travnatých letišť oceníte mnohem výkonější motor než u dvoumístné Cessny, navíc když v letadle budete jen vy a instruktor. Cessny 172 bývají i mnohem lépe přístrojově vybavené, protože se u nich předpokládá létání na delší vzdálenosti nebo použití v pokračovacím výcviku. V neposlední řadě se hmotnostně těžší čtyřmístná Cessna chová ve vzduchu mnohem stabilněji než její dvoumístná sestra a lépe se ovládá. Samozřejmě ale rozhodující jsou finance, které jste ochotni do výcviku vložit.

Přistání

Pokud se nechce v letadle stresovat při každém vzletu, prohlížet si domečky a dráty vysokého napětí z nepříjemné vzdálenosti, chcete si let v klidu užít, pak zvolte už pro základní výcvik čtyřmístné letadlo Cessna 172.

Kolik stojí pilotní výcvik PPL

Cena, kterou zaplatíte letecké škole za získání vašeho pilotního průkazu PPL se odvíjí od ceny letové hodiny pronájmu daného výcvikového letadla. Záleží tedy, na jakém letadle budete výcvik létat. Obecně se dá říci, že nejlevnější výcvik pořídíte na dvoumístném letadle. Čím menší, starší a hůře vybavené letadlo, tím levnější výcvik bude. Naopak špičkově vybavené nové moderní letadlo bude cenově úplně jinde a to se projeví i v celkové ceně výcviku.

Orientační ceny pilotního výcviku:

Pilotní průkaz soukromého pilota PPL

Cessna 152 - 3000 Kč / hod. - 135 000 Kč celkem při 45 hodinách výcviku

Cessna 172 (starší a nic moc výbava) - 4000 Kč / hod. - 180 000 Kč celkem při 45 hodinách výcviku

Cessna 172 (luxusní výbava, nové letadlo) - 4800 Kč / hod. - 216 000 Kč celkem při 45 hodinách výcviku

Cirrus SR22 (špičkové letadlo) - 10 000 Kč / hod. - 450 000 Kč celkem při 45 hodinách výcviku

*ceny včetně DPH / zdroj. www.aeroweb.cz

Jakou leteckou školu vybrat?

Výběru letecké školy jsme věnovali samostatný článek ZDE.

Vzhledem ke své témeř desetileté praxi v letecví a zkušenostem snad se všemi leteckými školami v Čechách si troufám tvrdit, že mám o situaci na poli výcviku a leteckých škol u nás přehled. Pokud tedy máte k výcviku nebo výběru letecké školy dotaz, neváhejte se na mě obrátit ;-) KONTAKTNÍ FORMULÁŘ ZDE

Pro naše létání si půjčujeme letadla z letecké školy AeroPrague se sídlem v Praze - Letňanech.

 

Jejich letadla jsou nová a perfektně vybavená i pro létání za špatného počasí, což se líbí jak mě, coby pilotovi, protože si mám během letu s čím hrát, tak pasažérům, kteří se cítí komfortně :-)

 

S leteckou školou AeroPrague mám ty nejlepší zkušenosti a proto je i upřímně rád okatě doporučím na svých stránkách :-) Oni si to zaslouží.

 

Letecká škola AeroPrague ZDE
AeroPrague

 

 

Máte dotaz? Vybíráte leteckou školu?

Zeptejte se odborníků


Dále si můžete přečíst tyto články

Další lety v Praze

Novinky

 
Jaké to je být pilotem?
Vyhlídkové lety
Vyhlídkový let na Karlštejn